17 december 2023

IJsclub Oegstgeest treft voorbereidingen voor een schaatsseizoen

Als de schaatswinter weer tot de mogelijkheden behoort dan liggen de draaiboeken van IJsclub Oegstgeest direct weer binnen handbereik. In deze tijd van het jaar treft de ijsclub alle voorbereidingen. De website is vernieuwd, jaarvergadering is gepland en deze week is de waterinlaat opengezet.

Vorig jaar was de ijsbaan in Oegstgeest op 18 december al open. Duizend Schaatsliefhebbers genoten van de ijspret. Het schaatsen op natuurijs is een schaars goed geworden, maar een schaatswinter kan het zomaar worden. Achter de schermen worden alle voorbereidingen getroffen om open te gaan zodra het kan.

De ijsbaan in Oegstgeest is in conditie gebracht. Het overtollig groen is verwijderd, de verlichting is geoptimaliseerd en het straatwerk rondom het clubhuis is opnieuw gelegd. Afgelopen zaterdag is dewaterinlaat opengezet. De belangrijkste start voor het schaatsplezier. De kraan is open en het water wordt op het terrein gepompt. Aan ijsmeesters Cees Juffermans en Rob Heemskerk de eer om de schuiven open te zetten. De natuurijsbaan staat intussen al redelijk vol met water. Om te kunnen schaatsen moet er minimaal 6 centimeter ijs op baan liggen.

2023inlaat open

2023rob inlaat